söndag 27 juni 2010

Sön27Juni-London

Dag1-18Juni

Som alltid när man reser är det tidiga mornar som gäller & detta inget undantag! Tror vi befann oss vid bussterminalen reda 7, för att sedan få vänta på en försenad buss..

Förseningarna fortsatte resten av dagen & vi var inte framme på hotellet i Malmö fören 13timmar senare, Tur att personalen på hotellet var så snälla & lätt oss beställa mat i restaurangen fasten de var 5min kvar till stängning!

Dag2-19Juni
Nästa dag fortsatte vi från Malmö vidare till Danmark & sedan båten över till Tyskland.

Där jag för första gången blev sjösjuk. Inte så jag kräktes eller så men gick runt och kände mig alkohol påverkad, haha ^-^ Valde därför att sitta nere på bildäcket under de 40min vi befann oss på båten. Ni vet när man mår lite dåligt känns det ju inte så där jätte lokande att springa runt i en taxfree med 1000andra människor.

När vi kom av båten dröjde det bara någon timme till lunch restaurangen i ett litet gulligt samhälle i början av tyskland ^-^ Kändes som att komma in i en liten skolmatsal & äta, men maten var ju trotts allt inte höjdpunkten där, utan toaletterna var pricken över i:t, Haha jag vägrar ju gå på toa på busstoaleten, tycker det känns som alla stirrar på en när man ska gå ditt + att våran reseledare kallat den för nödtoalet då det inte var säkert att de skulle gå att tömma den under resan.

Vi kom i alla fall fram till övernattnings hotellet i tyskland vid 8tiden bjöds på Buffé Middag, Tyvärr var det ganska ur plockat när vi kom ditt så tvilling åt inte så mycket, men den vegetariska pastan var super god så jag har ingenting att klaga på ^-^ Efter middagen var det bara att hoppa i säng då det skulle vara väckning vid 5dagen där på!

Dag3-20Juni

När vi vaknade på hotellet i tyskland upptäckte vi detta på hårtorken! bara jag som vid första anblick ser någonting annat en några hårstrån? Tycker faktiskt att det kändes lite obehagligt! Jaja skönt att det bara var en natt där i alla fall ^-^

men men resan fortsatte via eurotunnel:n från frankrike till london!Hur Resan fortsatte väl frame i london ska jag betätta lite senare! För nu ska jag börja packa upp lite <3

4 kommentarer:

♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥ sa...

sv Tack så mycket! :)

Frida - fighting crime at night sa...

Sv: Tack! :D Jag älskar ditt hår btw.

- Alexandra! sa...

Jag undrar varför det oftast är så - att man reser så man åker tidigt på morgonen. Eller ja, ni skulle i och för sig inte åka så långt och kanske ville vara framme rätt tidigt också. :) När jag åkte till Thailand gick flyget kl 15.15, rätt chockerande faktiskt. :P

Just sån tur man har när man ska resa - alltid någon priblem. =/

Det där har jag också varit med om! Jag har aldrig varit sjösjuk eller åksjuk men på en färja när jag var 12 år mådde jag så fasligt illa. Skönt att inget kom ut från dig i alla fall. ;D

Där känner jag också igen mig - med busstoaletter! Det värsta är också att min hjärna gör att jag känner mig kissnödig så fort jag ska åka i ett fordon mer än en timme. Då måste jag gå fram och tillbaka till busstoaletten flera gånger, ibland typ 3 gånger under en timme och allas ögon är emot en. Sen när jag väl sitter på toaletten går det inte att kissa, för det bara var hjärnan som spelade ett spratt. :P

Antingen ser jag något helt annat än det du ser eller så är det ett hakkors på torken?

Miaka sa...

Aw <3 du är så så så söt :D Ja älskar med cyberdog! ett utan mina absoluta favoriter. Vad köpte du tillslut sen då?