söndag 30 januari 2011

Sön29jan-Suger paint

~ [Sugar Painting & nice company!] ~
i går var Carro & Alex över ^-^ Det blev blandannat plättar till lunch och socker målning!


Carros beskrivning på hur man målar med socker: koka på spisen 1dl vatten och ca 1 dl socker, tills det blir klart. Låt svalna. Man kan måla med både vatten färger eller akrylfärger som vi gjorde genom att spä ut med lite vatten så den blir lite mera "blaskig" (där av det diskade yoghurt förpakningarna på bilden ovan)


English: The visitors who do not speak Swedish can translate this post by google translate at the right side at the top of the blog! Is too stressed out to do it myself right now >.<

3 kommentarer:

- Alexandra! sa...

Häftigt sätt att måla på, aldrig hört talas om. :O

sv: Tack så jättemycket! :D
Haha ja, i alla fall att tatuerna armarna med tanke på att ena handen ska hålla i maskinen och den andra spänna ut huden. ;P
Pappa har ju tatuerat sig själv men då bara på benen, du kanske ska testa där? ;)

Mickis sa...

Sv: Nej det var jag :D Jag kommer ihåg att jag tyckte du hade as cool frisyr ^_^ (eller aa det tycker jag fortfarande x3)

Anonym sa...

vad fina alla bilder blev! ps. *Ska updatera min blogg om gårdagen senare i kväll alt imorgon, hehe jag har haft lite mycket just nu :P

Igår när vi kom hem så fick vi besök, och idag har jag haft städdag och tvättstugan, och just nu är A's mamma här på besök :D