torsdag 3 mars 2011

Tor3Mars-Bento Eggs

~[B-day Present]~

Jag har varit ganska dålig på att uppdatera, och föra torsdagen fyllde jag ju 18 år! Men inte har jag berättat vad jag fick för roligt ^-^ Så här kommer en pressent som jag fick av min nära kompis Diana

Ägg formar! Som hon så snäll köpt till mig i frankrike!

Jag prövade dessa till ägg makan i dag och så här blev det:

Hur gör man?!
Det man gör är att koka ägg precis som vanligt, sedan tar man av de från plattan och skalar, efter det lägger du äggen i formarna och låter ligga i kallt vatten ca 10min :D

For description in English click ~[Here]~

Jag fick även en konsig ide att pröva färga äggen vilket slutade så här:

Hur gör man?!
För att färga ägg kokar & skalar du dem som vanligt. Ta sedan en kopp med varmt vatten, häll i några droppar karamellfärg, rör runt och lägg ner ägget i. Lått ligga i färgvattnet ca10 min, plocka upp och VALLAA!! ett färgat ägg ^-^

Colored eggs - for description in English click ~[Here]~

4 kommentarer:

Sis Morphine sa...

Sv: åh, tack så mycket =D

Tokyo - Love sa...

Sv: Ja, det är det bästa! Har gjort sushi själv.. är inte särskilt svårt om man kan grunderna, gäller att få till riset och ha bra råvaror. Ska faktiskt fixa sushi-middag i helgen.. stay tuned för bilder.*

http://sakuradesu.blogg.se/

- Alexandra! sa...

AWESOME! Har sett sån där Hello Kitty form och var lite skeptisk över om det faktiskt funkar men det gjorde det, ta mig tusan. :D

sv: Ja gillar du broccoli är det ju perfekt!

Benita Fransén sa...

sv: tack :)