torsdag 19 januari 2012

Tor19Jan-Too Early

PANIK!
Tror aldrig jag blivigt så rädd i hela mitt liv som när jag satt och morgon kissade
Känslan när pappret var täkt med blodfyllt slem går inte att förklara!
och att i denna situation försöka hålla sig lugn..jag beundrar den som skulle klara av det!

Känslan när man ringer till förlossningen klockan 6 på morgonen och förklarar läget och får svaret: Det är ingen fara! Det är slempropen som har gått, det är helt normalt att den gör det någon dag innan förlossningen kommer igång..den känslan är ren och skär rädsla!
för allt du kan tänka är MEN DET ÄR JU 3 MÅNADER KVAR DITT!!!

När du sedan tagit dig till förlossningen och sköterskan håller på med maskinen för hjärtljudet i någonting som iaf kände som evigheter och sedan skrattar lite osäker och säger: Jag ska bara hämte en kollega och lämnar rummet..dåå lämnar själen kroppen..då blir man bara tom!
När sköterskan där emot kommer tillbaka med en läkare som på nolltid hittar bebisens hjärtljud och en liten bebis irriterat börjar röra sig där inne så hela magen guppar..Då befinner du dig i din kropp igen och åter går till verkligheten med en glädje större än allt!

Efter nästan 10h sjukhus vistelse hemma!
Hela skräkupplevelsen vissade sig vara orsakad av ett blodkärl i slidan som gått sönder, vilket tydligen inte alls är ovanligt..eller farligt!

Jag mår bra, bebis mår bra och är där hon ska I MAGEN!

Men trötta det är vi så nu blir det att sova

Men först! Jag fick beröm flera gånger under dagen för att jag tog med mig mitt toalett papper i en liten påse! Tänk att en sådan skum grej som att ta med sig använt toa papper kan vara en bra sak, så ett tips till andra som kanske läser denna blog och är gravida, skulle ni råka ut för någonting liknande sätt på dig en binda och ta med dig slemet som kommit ut (om det går)..det underlättar enormt för läkarna och de kan snabbare lista ut hur alvarligt det är + att du slipper förklara 100 gånger hur det såg ut
have bad conscience against my foreign readers! But can not translate this post .. the day has been too stressful and hard! Even if everything is fine now, it has taken on my power!
Hopefully, I will give you this post in English another day, But as long please use the translation function on the right side of the blog!

4 kommentarer:

Bunny - Oh My Goth sa...

UUH, fick rysningar då jag läste! Kunde känna skräcken. Tur att det inte var något galet!! ;O

mia sa...

oooj! klart man blir rädd om man blöder! usch! tur att allt e bra me er =)

Augustifamiljen sa...

Fi fasen, va läskigt! Skönt att det inte va nåt allvarligt, men jag skulle lätt ha reagerat som du tills man visste säkert!

Fifi sa...

Fy, vilken upplevelse, men vilken tur att allt var bra!